marți, 4 ianuarie 2011

Diverse probleme in perioada de clocit


1. Ouat intarziat sau inexistent. Buna. Ma numesc Cristian si sunt din C-lung Muscel. Am porumbei de cand m-am nascut si o sa am pana cand voi muri cu toate ca am avut o perioada in care din anumite motive renuntasem. Am o mare nelamurire pe care o dezbat demult cu toti cunoscutii mei: porumbitele sunt sterile, adica nu oua? de ce intreb asta: in urma cu 6-7 ani am avut o porumbita tanara scoasa la mine . am tinut-o vreme de trei ani imperecheata timp in care nu a ouat .nus care a fost motivul pt ca fondul genetic era bun si provenea din porumbeii mei. a luat-o uliul si nu m-am mai gandit la lucrul asta. mai nou mi-am achizitionat vre-o 7 femele de la un amic .toate oua fac(cam de vreo trei luni) numai una nu indrazneste de loc. porumbelul a rupt-o cu bataia (slabit saraca nici sa manance nu o mai lasa). ma intreb, sa fie sterila asa cum cred ca am avut-o pe cealalta sau pur si simplu nu vrea. precizez ca si-au stans cuib urias, am incercat si in cotetul cu matca m-am gandit ca poate nu-i plac cuiburile am incercat absolut tot. pe de alta parte am auzit tot felul de povesti despre porumbite inteligente care nu vor sa oua decat in locul natal etc sau in alte cotete .astept cu nerabdare raspunsurile voastre pt ca altfel tare ma tem ca s-ar putea sa se lanseze catre locul ei natal desi mi-ar parea f rau.
2. Bogdan are alta problema: Am doua perechi de porumbei care nu vor sa cloceasca ouale:((….adik:au depus ouale,dupa ce le-a depus,femela nu le cloceste,dar masculul vrea sa le cloceasca,masculu tot incearca vreo 2 zile dar daca vede ca nu are nici o sansa sa cloceasca se lasa pagubas. pe timp de noapte porumbitza sta in boxa,dar nu sta pe cuib.aceste 2 perechi sunt de la lotu de zbor si deja sunt la a 2 serie de oua si acelasi comportament, mentionez ca aceste perechi anu trecut au scos cate 4 pui…chiar nu stiu ce ar putea sa aiba:((…va rog frumos ajutati-ma se pe mine….va multumesc.vant in pene si spor la zbor…
3. Oua de adoptie? Asta e problema mea. Am o femela de 05 care anul trecut a ouat foarte greu, si abia cate un ou. Anul asta mi-au ouat toate femelele (chiar si cele intarziate – tardivele, pana la urma) dar asta nimic. Am avut proasta inspiratie sa o dau pereche unui mascul important din lotul de zbor si mi-l tine pe goana de saptamani intregi. Ma dispera, am incercat de vreo 2 ori sa le fac faza cu oua de plastic dar nu le accepta a naibii (asa am pacalit alta femela anul trecut si a fost ok). Imi vine nu stiu ce sa-i fac, masculul deja schioapata, se epuizeaza din cauza ei, practic are un sezon distrus daca nu scap de ea sau daca nu oua (slabe sanse sa mai oua). Ce naiba sa ii fac femelei in afara de a astepta sa se piarda la zbor? Masculul este printre putinii care mi-au facut si mie norma si e posibil sa-l termin daca-l zbor in conditiile astea. E o perioada anume cand accepta ouale false, sa o pacalesc? 
Sursa aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu